Új transzferár szabályok 2018-tól – 4. rész

 A 2017. november 17-én hatályba lépett új transzferár rendelet (a szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő nyilvántartási kötelezettségről szóló 32/2017. (X. 18.) NGM rendelet) a fődokumentumból és helyi dokumentumból álló transzferár nyilvántartás mellett számos további újdonságot épített be a transzferár nyilvántartás készítési kötelezettség teljesítésével kapcsolatban. Cikksorozatunk utolsó részében ezeket az újdonságokat vizsgáljuk meg.

Új transzferár szabályok 2018-tól – 3. rész

Cikksorozatunk első részében a háromszintű transzferár nyilvántartási forma kapcsán elsőként az országonkénti jelentés (CbCR) került részletezésre. A második részben a fődokumentum tartalmi elemeiről volt szó. Mai írásunkban a helyi dokumentum kötelező elemeit tekintjük át.

Új transzferár szabályok 2018-tól – 2. rész

Cikksorozatunk első részében bemutattuk az új transzferár dokumentációs rendelet (32/2017. (X. 18.) legfontosabb változásait. A háromszintű transzferár nyilvántartási forma kapcsán elsőként az országonkénti jelentés (CbCr) került részletezésre. Mai írásunkban a fődokumentum tartalmi elemeiről lesz szó.

Új transzferár szabályok 2018-tól – 1. rész

2017. november 17-én lépett hatályba a szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő nyilvántartási kötelezettségről szóló 32/2017. (X. 18.) NGM rendelet, mint az új transzferár dokumentációs rendelet.  Cikksorozatunkban a legfontosabb változásokat mutatjuk be.

Transzferár év végi teendők

Az év vége közeledtével van néhány olyan teendő, ami a kapcsolt vállalkozással rendelkező társaságokat érinti, és ilyenkor még általában megfelelő idő áll rendelkezésre ahhoz, hogy később ne kelljen a mulasztási bírságokkal szembenézni, illetve egy helytelenül kalkulált adó miatt önellenőrzéseket végezni. Cikkünkben áttekintjük a legfontosabb feladatokat, illetve tippeket adunk az évzáráshoz történő felkészüléshez.

Transzferár szabályzat vagy nyilvántartás?

Már szinte minden adóellenőrzésnél kérik az ellenőrök a transzferár szabályzatot és/vagy a transzferár nyilvántartást, ahol a vizsgált cég feltehetőleg rendelkezik kapcsolt vállalkozással. De vajon szükséges-e mindenkinek készítenie komplex írásos anyagot a kapcsolt vállalkozással kötött ügyleteihez és mikortól?

Transzferár nyilvántartás 2015.

Túl vagyunk a 2014. évi transzferár nyilvántartások összeállításának határidején, innentől kezdődően már csak felülvizsgálatra van lehetőség. Összeállításunkban segítséget szeretnénk nyújtani abban, hogy mi az a három tipikus hiba, amit érdemes elkerülni a transzferárazási munka során.

Várható könnyítés a transzferárazásban

A 2014. június 12-én az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló T/264. számú törvényjavaslat elfogadása esetén némi könnyítés várható a szokásos piaci ármegállapítás szabályaival kapcsolatosan. 

Transzferár nyilvántartás 2013

Az évzárási feladatok és a könyvvizsgálat során általában felmerül a lezárandó évhez tartozó transzferár dokumentációk összeállításának a kérdése. Több szempontból is fontos a határidőben történő elkészítés, nézzük meg, miért.

Amikor a könyvelés már áttekintésre és ellenőrzésre került, a mérlegbeszámoló összeállítása előtti egyik utolsó lépés a társasági adóbevallás elkészítése. A társasági adóbevallás szolgál arra, hogy a vállalkozás megállapítsa az adózás előtti eredményét, bemutassa az adózás előtti eredményt módosító tételeket és a módosított adózás előtti eredmény alapján a társasági adó kiszámított összegét.

Iparűzési adó feltöltés 2013 kapcsolt vállalkozások

Közeledik a december 20-i iparűzési adó feltöltési határidő, ezért szeretnénk felhívni a figyelmet néhány alapvető változásra, mely 2013-tól érvényes.

Az iparűzési adó számításáról az 1990. évi C. törvény a helyi adókról 39.§. rendelkezik. Több változás is érvénybe lépett 2013. január 1-ével, ezek közül az egyik legfontosabb, hogy a belföldi kapcsolt vállalkozások bizonyos feltételek megvalósulása esetében közösen számítják ki az iparűzési adó alapjukat. Nézzük meg, hogyan számítjuk ki 2013-ban az iparűzési adót: